maandag 19 mei 2014

YES !!

N oah wist het echt bijna zeker.....
Het gaat niet meer lukken ;-((
Meer dan vier weken geleden kregen wij twee ganzeneieren over de post van Esther
De eieren gingen een week in de broedmachine, maar toen werd er een kip broeds en legden we ze onder Kip Duifje.
Afgelopen donderdag waren de 28 dagen broeden voorbij en MOEST er toch eens eindelijk wat gebeuren in die eieren.
Maar er gebeurde niets.
Het werd vrijdag, zaterdag, zondag.....
N oah ging om de paar uur kijken en luisteren, maar er gebeurde NIETS.
Tot vanmorgen half zeven.
Toen kwam ze luid roepend naar binnen rennen en vertelde ze opgewonden dat er een gaatje in de schaal zat en dat ze 'hem' hoorde piepen!
Tssss en toen moest ze toch naar school.
Maar de gans wachtte tot N oah uit school kwam voor hij uit het ei kroop.
En ook haar Juf was er bij toen het gebeurde;-)

Na 32 dagen gebeurde het wonder......
De Gans kroop uit zijn EI!
Jongens, jongens wat een feest.
Kijk dit is ze :
KOEZIE


Ondertussen is de kraamkamer verplaatst naar dichtbij huis.
Het is nog even afwachten hoe kip zijn kind gaat verzorgen, want ze lijkt wat onhandig.
We moeten N oah er bijna bij weg sleuren, want het liefst nam zij de taken over van de Kip.
Maar wat zal ze vannacht lekker slapen!
Tenminste één ei is uitgekomen!
En in het andere ei horen we heel zachtjes tikken.....

34 opmerkingen:

  1. OOOHHHHHHH... wat geweldig!!
    Het eerste babygansje is een feit! Enne, wat eten babygansjes eigenlijk ;)?
    Succes met het vervolg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!! Je zei het al vanmorgen, prachtig! In het andere ei zat ookal een barstje toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een klein wondertje zo'n babygansje. En wat een prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh, wat geweldig zeg! En wat ziet zo'n gansje er supermooi uit. Prachtige foto's! Van harte gefeliciteerd met de blijde gebeurtenis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooooooooooooooh wat moooooooooooi..... prachtfoto's... zit hier met natte ogen... genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och wauw, wat enorm mooi, wat een geluk! En die foto's! Wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat gaaf zeg en wat een mooie foto´s!!! Iedereen hier in huis heeft even meegekeken naar de foto´s hoor..Super dat het gelukt is, ben benieuwd hoe jullie kip haar bijzondere kuiken vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooooooooooooooo Noah..........die in je trui, die is werkelijk tof. Nu vind ik het ineens jammer dat ik 'm niet meer wilde zien.
    Het is een echte Koezie........Wilhelmina had niet gepast hoor. Morgen verwacht ik op zijn minst beschuit met muisjes. Dit moet gevierd!!!!!!! Dag, juf Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit met tranen van ontroering in mijn ogen! Morgen vroeg ga ik beschuiten halen en muisjes voor de tuinders, hoe gaaaaaaf. Lars en Rose weer papa en mama maar nu op afstand, wat een wonder!!!! XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat gaaf , wat zal de kleine meid daar van genieten. wat top zeg
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooohhh wat mooi en vertederend! Ik heb t nog nooit van zó dichtbij gezien...wauw! En Noah..wat een bofferd ben jij dat je Koezie zo lekker in je trui mag warmen..dat had ik als jong meisje ook gewéldig gevonden. Ik ben benieuwd naar het andere ei. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach kijk nou toch, het 'lelijke jonge eendje' ;-) Wat lief, en wat leuk dat het toch gelukt is! Kip kijkt een beetje beduusd, wat komt me daar nou uit mijn ei gekropen?! Ik moet ook gelijk denken aan Hannekedoe de Haan (Annie M.G. Schmidt): Het is geen goeie kip geweest, die zo'n ei heeft gelegd. Sorry, allemaal rare associaties. Maar ik ben heel blij voor N oah!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohhhhhh :-) da's geweldig joh:-)
    twee gansjes tussen kuikentjes, dat lijkt me zo bizar mooi om te zien:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een wonder toch weer,helemaal opgevouwen in het ei en daarna liggend in een trui....die poten! Wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw! Laat deze foto's maar niet aan mijn jongens zien, want dan liggen er binnenkort ook ganzeneieren onder de kip.
    Veel plezier met jullie wondertje Koezie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend gaaf!!
    Wat zal N oah een geweldige ganzen moeder zijn. Is het niet dat ganzen zich hechten aan het eerste levend wezen dat zij zien? Zou wat zijn..... :-))
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat ontzettend mooi! Dit wilde ik ook zo graag als kind...wat lief zeg. Ik begrijp helemaal dat ze ervoor wil zorgen. Prachtig! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauwwauwwauwwauw, wat een geweldige foto's! dit heb ik nog nooit zo gezien, zo opgevouwen in het ei. echt prachtig! en die foto in de trui is ook heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een belevenis en super foto's............

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhhhhhh!!! Agoss!!!!
    Ohhhh!!! Ik weet niet wat ik moet zeggen....ohhh! Wat geweldig leuk!! :-D
    Wat heerlijk om dat zo dichtbij mee te mogen maken, de foto's zijn echt prachtig!
    Dank je...voor het onwijze mee genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooooh wwwaaaauw wat lief en dat je dat van zo dichtbij mee mag maken,vind het echt iets voor de dankbare dinsdag ,dat je zulke mooie foto s erbij hebt lijkt wel een stripverhaal echt super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie post ...
    Heb hem meermaals gelezen ...
    Zo een schattig gansje ...
    Nu vol spanning wachten op het andere gansje ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Merci om dit moois met ons te delen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een baby...met lieve grote voeten...heel speciaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Welkom, Koezie, ik zag haar gister al bij Esther hoe leuk is dit, hopen dat nr 2 van de posteieren ook uitkomt

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van Marloes 'moest' ik even bij je gaan kijken en daar heb ik geen spijt van! Wat geweldig om ganzeneieren uit te laten broeden door een kip. Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat met opvoeden; zou gansje samen met kip op stok gaan ;-)
    Fijn voor N oah dat er een eitje uitgekomen is, ik hoop dat het andere eitje straks ook geopend wordt door zo'n schattig gansje.
    Heel veel plezier met de 'gezinsuitbreiding'.
    Oh ja, die foto van het gansje in het ei in je hand is práchtig!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik kom hier via Es terecht....
    Wat een fantastisch nieuw leven! Zo schattig... ik kijk uit naar het vervolg.
    En ik wil dat vanzelf niet meer missen dus meteen volger geworden!
    Zo'n prachtige foto's ook dat je maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ach, wat ontzettend schattig! Ik wist niet dat dat er zo lief uitziet.. Veel plezier met Koezie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh daar ben ik dan eindelijk bij het verhaal van de gans aanbeland. Wow wat een prachtige foto's en wat ziet ze er cute uit. Ik ben altijd bang van Ganzen maar deze heeft wel een heel hoog knuffelgehalte!

    BeantwoordenVerwijderen